יש להבין את ההבדל בין שתי ההגדרות, על מנת לשמור על השעון מפני נזק מיידי, או נזק מצטבר.שעונים רבים הינם "עמידים למים", אך אין הדבר אומר שהם "עמידים במים", או "שעון לשחייה".
ההבדל בין שעון "עמיד למים" לבין שעון "עמיד במים"
לא קיים שעון שעמיד במים באופן מוחלט. לכל שעון תקן של גבול לחץ המים שהוא יכול לשהות בו. המושג "עמיד במים", Waterproof, מצביע כי ניתן להיכנס עם השעון למים, ולחות לא תחדור לתוכו, כאמור, עד לחץ מסוים. שעון זה מתאים כשעון לשחייה.במקרים בהם השעון מוגדר כ"עמיד למים", Water Resistant,הכוונה כי הוא מוגן מפני לחות בלבד. ניתן להשתמש בו בסביבה רווית לחות, או להתיז עליו קלות (כגון התזה בעת שטיפת ידיים או גשם), אך "עמיד למים" אין הכוונה שניתן להתקלח איתו או להיכנס איתו למים.
מים עשויים להסב נזק בלתי הפיך לשעון שאינו מותאם. על כן, לפני רכישת שעון, יש לבדוק את רמת החסינות של השעון בפני מים. לשעוני שחייה מומלץ לבדוק איטום מדי שנה. האיטום האופטימאלי מתקיים באמצעות אטם בעת סגירת השעון. האטם עשוי גומי או סיליקון. בחלוף הזמן, אטמים אלו מתייבשים ומאבדים מגמישותם, וכך ניזוק האיטום המוחלט של השעון. על כן, בדיקה תקופתית קבועה והחלפת האטם מדי פעם, תסייע בשמירת האיטום של שעון השחייה.
הסבר המושגים: Bar ו- Atmosphere
מושגים אלו הינם מידות בהן משתמשות תעשיית השעונים כדי לכמת את מידת הלחץ ששעון השחייה יכול לעמוד בו (אין הכוונה בעומק צלילה). מדד ה ATM – מגדיר את ה Atmosphere. אטמוספירה 1 שוות ערך ל 10 מטר עומק או 30 רגל עומק. המושג Bar, הינו דרך נוספת להגדיר Atmosphere.מה הם שעוני צלילה
שעוני צלילה תוכננו והורכבו באופן שיוכלו לעמוד בלחץ גדול של מים. לפחות 100 מטר. שעוני צלילה אטומים כמעט לחלוטין, בעלי חריצים מינימאליים, מארזים יציבים במיוחד ואיטום יסודי. במידה והשעון מיועד לשחייה, גלישה, צלילה וכו', מומלץ לרכוש שעון בעל איטום מרבי.בדיקת עמידות במים של שעון לשחייה
מומלץ לבדוק את איטום השעון אחת לשנה. אך התדירות תלויה באורח החיים והפעילות הספורטיבית של בעל שעון השחייה. לדוגמא; אדם הגולש בים באופן קבוע, מצוי לרוב במקומות חוליים – מומלץ לבדוק איטום לעיתים קרובות יותר. מי המלח עשויים לגרום לקורוזיה ובלאי מוגבר של חלקי השעון השונים. ואלו עשויים להפחית את העמידות במים של שעון השחייה.אופן בדיקת עמידות למים משתנה בין שעוני השחייה השונים. אך חשוב מכל הוא לוודא שהאטמים אכן אוטמים כראוי, ובעת הצורך, להחליפם ולשמן אותם.